Over mij

32 jaar, woonachtig met mijn wederhelft in Gent. Mama van schat Nora (°september 2007) en minischat Remi (°augustus 2009) die momenteel het grootste deel van mijn tijd en gedachten in beslag nemen.

E-mailadres

zaterdag 5 februari 2011

Over God en (mijn) klein pierke

Mama haalt Nora uit bad en geeft haar een badhanddoek met kap. Nora slaat theatraal de handdoek om zich heen en zegt, met een vroom gezichtje:
"Ik is Maria".
Mama: "Maria???"
Nora: "Ja, van Jozef".
Mama: ...................
Nora: "En Jozef en Maria eeft ook een baby, maar die is in 't water gefalle..."

Dat komt ervan als er geen plaats meer is in 't Freinetschoolke in de buurt.

Om alle misverstanden te vermijden: wij zijn wel heel content hé van Nora's school, én van Nora's juf.

1 opmerking:

  1. ik geef les in een katholieke kleuterschool.. Gisteren verkleedde ik me voor toneel in 'mama' en deed een groene grote Tshirt aan.. Waarop geroepen werd "he juf dat is de trui van Jezus!!" Inderdaad, rond Kerst hadden ze die Tshirt mogen aandoen als ze Jezuske waren in de poppenkamer...
    Of ik vroeg 's morgens bij het kaarsje of iemand iets wou vertellen over jezus... Enkele schattige verhalen later over het stalleke en den os en den ezel zei eentje 'je mag nooit godverdomme zeggen van Jezus'
    Het heeft toch z'n charmes zene:)

    BeantwoordenVerwijderen