Over mij

32 jaar, woonachtig met mijn wederhelft in Gent. Mama van schat Nora (°september 2007) en minischat Remi (°augustus 2009) die momenteel het grootste deel van mijn tijd en gedachten in beslag nemen.

E-mailadres

maandag 31 januari 2011

Omkeerbaar - maar ritsloos - rimpelrokje.

Ha, ziehier, een variant op vorige blogpost. Veel beter gelukt, veel schoner afgewerkt, perfect omkeerbaar. Maar jammer genoeg nog steeds ritsloos. 't Komt er aan, misschien na woensdag.
Stofjes: Ijverige Wijven Stoffenruil!

Duur: van 20:01 tot 21:32. Van het moment dat ik mijn stofjes en machine uit de kast haalde tot het moment dat de machine terug in de kast stond, de vloer terug kopspeld- en draadvrij was en de strijkplank terug in de berging stond dus. Snel... ik ben er nog niet goed van.

't Is ook supersimpel, het idee kwam in mij op toen ik aan het opruimen was vanavond. Ja, ik krijg nu eenmaal mijn beste ideeën als ik aan het kuisen ben. Hum. Ik wou echt wel zien of dit zou lukken, want sommige van mijn schitterende ideeën uit het verleden bleken vaak niet echt uitvoerbaar te zijn, of toch niet door mij. Maar dit, dit lukte...

Nodig:
- 1 rechthoek van 1m op 23cm
- 1 rechthoek van 1m op 28cm
- 1 rechthoek van 58cm op 10cm.
- Ne rekker.

5 opmerkingen:

  1. Die anderhalf uur, was dat voor de twee rokjes? Chique dinges!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Lily: neen neen, eentje maar! 't Was zo al snel genoeg voor mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer mooi en idd ongelooflijk netjes afgewerkt! Awel, mss. neem ik wel stof mee woensdag om hieraan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeg, welk maatje is het? 122? Hoop, hoop...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Je Supoze: Neen, 104 denk ik, maar mijn dochter is echt een spriet (Drieënhalf jaar en 13 kilo). Ik heb er eigenlijk geen idee van. Maar het is niet volgens een patroon hé. De enige maten die je moet nemen zijn de heupomtrek van je dochter(s) en de gewenste lengte van de rok. Ik wil wel eens een handleiding op mail zetten als je wil. Of hier op de blog, maar het zal zonder foto's zijn.

    BeantwoordenVerwijderen