Over mij

32 jaar, woonachtig met mijn wederhelft in Gent. Mama van schat Nora (°september 2007) en minischat Remi (°augustus 2009) die momenteel het grootste deel van mijn tijd en gedachten in beslag nemen.

E-mailadres

vrijdag 7 mei 2010

Komkommertijd en mislukte naaisels

't Is hier op mijn blog al even erg gesteld of met de temperaturen buiten: friskes, niet normaal voor dezen tijd van 't jaar en vooral weinig verandering. Het zit er niet in mensen. Ik heb geen inspiratie, noch wat betreft schrijven, noch wat betreft naaien. Ik ben dood- en doodmoe. Ik heb een peuterpuber in huis die mij compleet afmat (naar school gaan zou hier verbetering in moeten brengen, maar bij ons heeft dat blijkbaar net het omgekeerde effect). Remi krijgt nog wat tanden. Ik heb de poetsvrouw opgezegd (overbodige luxe in deze tijden van crisis en nu ik 4/5 werk dacht ik zo in een opwelling). En zo kan ik nog elvendertig redenen bedenken.

Maar ik beloof jullie plechtig, mijn lieve (ondertussen 15) volgers: ik doe mijn best om hier binnenkort verbetering in te brengen!

Bij deze nog een foto van het rokje waar ik normaalgezien geen foto van zou tonen, maar bij gebrek aan iets beters ...









Het betreft gewoon een A-modelleke met vooraan en achteraan een stolpplooi. Tussen de tailleband en de rok zit paspelband. Het was de eerste keer dat ik paspel gebruikte, en dit viel eigenlijk best mee dankzij deze handleiding (ik stikte maar één keer verkeerd). In de zijkant zit een half-blinde, verschrikkelijk slordig en lelijk ingestikte rits. Dankzij Ella weet ik nu ook dat hier dus wel degelijk speciale voetjes en ritsen voor bestaan, maar ten tijde van het tot stand komen van dit schepsel wist ik dat nog niet.
De onderkant werd afgewerkt met biais. Op de foto ziet het er allemaal best OK uit, maar geloof me, in het echt is het gewoon een gedrocht, en als Nora het rokje aan heeft, zou je denken dat ze op één of andere strenge nonnekenskostschool zit. Maar nogmaals: ik heb veeeeeel plannen en ik beloof verbetering. Nu alleen nog een beetje fut en inspiratie.

4 opmerkingen:

  1. hop noremi hop hop hop! ik wens je veel inspiratie en fut, en zal ik eens wat zeggen, zo een rokje maak ik je niet na. Conclusie: je bent goed bezig laat die maaksels maar zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat er een verband bestaat tussen het weer en loginspiratie. Heb namelijk ook geen inspiratie en hetzelfde weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allé, het ziet er inderdaad heel schoon uit op foto hoor! En ge moet dat gewoon als een goeie oefening beschouwen... hoe meer rokskes we met z'n allen maken, hoe beter ze gaan worden (zei Ella hoopvol)!

    Wat uw inspiratieloze en vermoeide periode betreft: ne frisse smoothie voor het zomergevoel en ge kunt er weer tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah ... we hebben allemaal wel eens een minder naaisel, zeker?!

    Als je het patroontje wil van het kleedje dat je aan 2 kanten kan dragen (en eventueel wat uitleg), stuur je me maar een mailtje.
    liseLABELot@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen