Over mij

32 jaar, woonachtig met mijn wederhelft in Gent. Mama van schat Nora (°september 2007) en minischat Remi (°augustus 2009) die momenteel het grootste deel van mijn tijd en gedachten in beslag nemen.

E-mailadres

dinsdag 6 juli 2010

De tand - deel 2

Het is dus duidelijk waarom wij de afgelopen twee weken iedere nacht ons bed uit moesten: Remi heeft een derde tand. Op die leeftijd (11 maanden) had Nora al haar volledige gebit, maar kom, da's bijzaak.
Ik zat vandaag zo eens te rekenen: een kind krijgt 28 20 melktanden, Remi heeft er nog 25 17 te gaan. 25 17 keer 2 weken slapeloze nachten. Da's zowat 50 34 weken... dat is zowaar bijna 2/3 van een volledig kalenderjaar. Toch?? *

Ik zou beter niet meer rekenen.

* Na wat opzoekingswerk bleek hier dat een melkgebit dus maar uit 20 tanden bestaat en geen 28! Mijn parate kennis is ook niet meer wat het geweest is.

1 opmerking:

  1. Dora was pas 14 maanden toen haar eerste tand doorkwam. Van die eerste tanden heeft ze echt veel last gehad (koorts, flauw, verkouden,...), wel een week lang. Maar nu gaat dat, zelfs met de kiezen, onopgemerkt voorbij...

    BeantwoordenVerwijderen