Over mij

32 jaar, woonachtig met mijn wederhelft in Gent. Mama van schat Nora (°september 2007) en minischat Remi (°augustus 2009) die momenteel het grootste deel van mijn tijd en gedachten in beslag nemen.

E-mailadres

zaterdag 17 juli 2010

Gentsche Fietse: love or hate?

De Genste Feesten. Waar is den tijd dat ik daar zo naar uitkeek? Ouders op reis, mijn zuurverdiende vakantiejobcenten - toen nog Belgische franken - spenderen aan drank (met welluidend klinkende namen als Blue Thrill, Troela en soms ne keer een Jupilerke) en sigaretten, dansen tot de zon op kwam en de nacht - bij dageraad - afsluiten onder de spiegelbol. 't Waren schone tijden.

Anno 2010 heb ik, nochtans een fiere Gentenaar, net geen hekel aan de Gentse Feesten (I know, shoot me). Want in tegenstelling tot een decennium geleden spendeer ik die tien dagen op een volkomen andere manier: ik werk in de zaak van de schoonouders, in het epicentrum van de Feesten, en geloof me, het is daar druk! Tussendoor oefen ik ook nog eens mijn normale carriere uit. Mijn mini's zijn uitbesteed aan oma's en mamie's, dus die zie ik zo eens tussen de soep en de patatten. Mijn bijna wederhelft ontsnapt er ook niet aan en neemt de avond en nacht-shift voor zijn rekening op de Feesten, dus wij liggen een uur of twee samen in bed (slapend voor alle duidelijkheid) en that's it. 's Avonds ben ik veel te moe en uitgeteld om er ook nog maar te denken eens een duik te nemen in het nachtleven... dus van het uitgebreide aanbod vanalles-en-nog-wat heb ik niks gezien. Ik kijk zo uit naar de dag dat ik er weer van kan genieten: concertje doen, met de mini's naar Batakamp, gewoon ronddolen in de stad...

Soit, Gentse Feesten dag 1 overleefd?- check. Nog negen te gaan... en dan: Platte rust.
En nu gaat ondergetekende een tukske doen en rest me enkel nog het volgende:

Aan alle fellow-Gentenaars: amuseer jullie, wees voorzichtig, geniet ervan en drink er enen op mijn gezondheid. En ik ben toch wel een beetje jaloers.

4 opmerkingen:

  1. Bij mij is het nog allemaal zoals in jouw eerste alinea: ouders op reis en alle zuurverdiende centen opsmossen op tien dagen tijd :).

    Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijden ;) en hoop dat je af en toe toch eens kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Janina, gelukzak! Geniet er vooral van, en zoals ik zei... drink er eens enen op mij hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Werken als anderen feesten ... het moet natuurlijk door iemand gedaan worden, hé. Veel werkgenot en geniet er toch ook een beetje van!
    Er was een tijd waar ik ook 10 dagen feestte, maar nu is het toch eerder beperkt tot af en toe een optreden meepikken en het Zuidpark (een fantastische locatie voor de kleintjes) of Baudelopark.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij ons sluiten we normaal gezien met de Genste Feesten, maar wij werken door. De Feesten zijn voor ons vooral stilte nu er bijna niemand in het gebouw zit. ;-)
    Maar van de feesten zelf vind ik Bataclan, nu Batakamp het allerplezantste! Alleen vrees ik dat we er vandaag niet gaan geraken...

    BeantwoordenVerwijderen