Over mij

32 jaar, woonachtig met mijn wederhelft in Gent. Mama van schat Nora (°september 2007) en minischat Remi (°augustus 2009) die momenteel het grootste deel van mijn tijd en gedachten in beslag nemen.

E-mailadres

zondag 21 februari 2010

Frotterke

Nora is een frotterke, die loopt ganse dagen te wrijven over alle labels in haar kleren, die van haar broertje, die van ons, ...
Ik kocht ooit een labeldoekje van het merke Label Label, maar na al dat gefrot, moet dat af en toe ook eens gewassen worden. Dus vandaag maakte ik een reservedoekje - of waar luie zondagen allemaal niet goed voor zijn. En content dat Nora er mee is! Het originele doekje mocht zonder tegenstribbelen de wasmachine in!

Ik ben dan vanavond ook nog begonnen aan een cirkelrokje voor Nora, maar ik heb het daarnet opgegeven, want alles begon in het honderd te lopen. Ik dacht "dat ziet er simpel uit". Heb ik eventjes verkeerd gedacht. Binnenkort meer...

Update (22/02/2010): Het doekske bleek niet zo goed bestand tegen het "frotten". Mijn eigen schuld, ik had de naden heel dicht bij het stiksel afgeknipt, omdat de roodkapjesstof nogal dun is en je er dus de randen door kon zien. De satijnen linten waren dus aan de binnenzijde maar een millimeter of zo lang, en ieder zichzelf respecterend naaister weet dat dat super uitfritselt (als dat al een werkwoord is). Dus twee van de 12 labels moesten er vandaag al aan geloven. Ik heb gans de boel opnieuw gestikt en de randen groter gelaten. Nu is het perfect (naar mijn normen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten