Over mij

32 jaar, woonachtig met mijn wederhelft in Gent. Mama van schat Nora (°september 2007) en minischat Remi (°augustus 2009) die momenteel het grootste deel van mijn tijd en gedachten in beslag nemen.

E-mailadres

woensdag 10 februari 2010

Sneeeeeeeeeeuw

Twee centimeter sneeuw en gans België ligt plat. OK, ik overdrijf een beetje, maar toch. Ik vind het hilarisch.

Ik hou van sneeuw omdat:
- als je 's morgens de gordijnen opentrekt en de laag sneeuw is nog smetteloos, de wereld er zo vredig uitziet. En zo stil... Alsof alle geluid gedempt wordt.
- als je in de sneeuw naar het werk rijdt aan 20 km per uur, je heel wat dingen ziet onderweg waar je anders geen oog/tijd voor hebt.
- iedereen veel hoffelijker is op de baan (inclusief mezelf).
- Nora dan zegt: "mama, allemaal neeuw, alle wit".
- Nora en Remi's kaakjes er als rode appeltjes uitzien. Om in te bijten...
- het dan niet erg is om te laat op het werk te arriveren.

Ik hou niet van de sneeuw omdat:
- ik het graag warm heb en sneeuw per definitie met kou gepaard gaat.
- ook al gooien ze in België kilo's tonnen strooizout op de wegen (of dat wordt toch beweerd door de bevoegde ministers), de banen er toch verraderlijk glad bij liggen. Eén accident de parcours om de zoveel jaar is genoeg.
- sneeuw er voor zorgt dat ik meer schoenen moet poetsen.

En nu mag de zomer komen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten