Over mij

32 jaar, woonachtig met mijn wederhelft in Gent. Mama van schat Nora (°september 2007) en minischat Remi (°augustus 2009) die momenteel het grootste deel van mijn tijd en gedachten in beslag nemen.

E-mailadres

maandag 22 maart 2010

Retro-tuniekske

Zondag ging ik naar een uitverkoop van Fred en Ginger, Kiekeboe, Nijntje, Limon, Hilde en Co en nog allerlei andere toffe (maar dure) merken. Uitverkopen... you never know what you're gonna get. Ofwel is het een stapel oude, gedemodeerde vodden, ofwel is het woord "uitverkoop" absoluut niet evenredig met de gehanteerde prijzen, ofwel... heb je geluk. Zoals ik zondag. Super-uitverkoop, echt de moeite waard. Ik was van plan daar een half uurtje te blijven, maar toen ik daar met een vriendin arriveerde, was het eerste wat we tegen elkaar zeiden "hier gaan wij nooit op een half uur buiten zijn". En 't was geen leugen... anderhalf uur hebben we eindeloze rekken met kleertjes doorgespit, en omdat we beiden andere verplichtingen hadden, gingen we dan maar naar huis - met pijn in het hart welteverstaan.

Ik zag daar een super koddig tuniekje voor Nora, maar dat was dan wel nog vrij prijzig en net op 't nippertje qua maat. Nu zou het nog gaan, maar tegen de zomer waarschijnlijk niet meer. Dus maakte ik vandaag zelf een tuniekske voor de dochter.










Het stofje ligt hier al eeuwen en komt oorspronkelijk uit mijn oma's stoffenkast. Mijn oma naait als sinds jaar en dag en ze is bijna 84. Dus haar stoffencollectie is immens!!! Het patroontje is weer eens volledig uit mijn duim gezogen. Nora heeft het nog niet gepast, dus 'k hoop dat het iets of wat haar maat is, anders moet ik eens een give-awayke doen hé ;-). Het bovenstukje is met een beleg omdat ik dat toch properder vind. Aan de voorzijde heb ik er een randje biais tussen gestikt, voor de lol en om het wat speelser te maken. Aan de achterkant heb ik er toch een elastiek ingenaaid, want ik ben van mening dat een kledingstuk zoals dit mooi moet aansluiten, zeker als het in de zomer zonder t-shirt gedragen wordt (en dat is de bedoeling). Vooraan zit er ook een omgekeerde stolpplooi (zal ook wel een naam hebben, maar zou begot niet weten hoe dat noemt - iemand?) omdat het dan wat beter valt. Het stofje is namelijk tamelijk stug. Voor de rest mag er niet te nauw naar de afwerking gekeken worden, want 't zat op een uurke of twee in elkaar en het is er een beetje aan te zien.
Ah ja, en de kleuren zijn ook veel minder somber dan de foto's doen vermoeden.

Iedereen die op de hoogte wil gehouden worden van de volgende uitverkoop, laat maar weten hé!

4 opmerkingen:

  1. Caroline,

    ik zou inderdaad héél graag op de hoogte gehouden worden van dergelijke uitverkopen! :)

    BTW proficiat met je mooie tuniekske!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon modelleke - nog een foto mét model nu graag hé!

    BeantwoordenVerwijderen