Over mij

32 jaar, woonachtig met mijn wederhelft in Gent. Mama van schat Nora (°september 2007) en minischat Remi (°augustus 2009) die momenteel het grootste deel van mijn tijd en gedachten in beslag nemen.

E-mailadres

woensdag 6 januari 2010

A-a-ie, O-a-ee, a-oe aadoe*


"Nora gebruikt niet echt medeklinkers hé?" hoorde ik vandaag in de crèche. Allez gij... is 't echt, 't was ons nog niet opgevallen!! Mijn dochter is een echte spraakwaterval (van wie zou ze dat hebben). 't Mondje staat niet stil, alleen, er komen geen medeklinkers uit. OK, ik overdrijf, 'mama' en 'papa' rollen er vlot uit (soms meerdere keren per minuut - zucht) en booooetje (broertje), Eemietje (Remi), beeebie, koek, ... maar behalve de voor de hand liggend kleuterwoorden, ist gene vetten. Ik ben zo wat de enige die ze verstaat (tot grote verbazing van mijn wederhelft in spé die al begint te denken dat wij ons eigen geheime taaltje ontwikkeld hebben).
Als ik heel eerlijk mag zijn: ik vind het niet erg. Leren praten met ALLE letters van het alfabet zal ze wel, want de kleuterklas is niet meer zo heel veraf. En tot dan blijft ze nog heel eventjes mijn brabbelende kleine meid (die alleen ik versta :-).

*Wasmachine, boterham eten en handschoenen aandoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten