Over mij

32 jaar, woonachtig met mijn wederhelft in Gent. Mama van schat Nora (°september 2007) en minischat Remi (°augustus 2009) die momenteel het grootste deel van mijn tijd en gedachten in beslag nemen.

E-mailadres

maandag 25 januari 2010

Nora

Nora:

- Mama beetje bij??? (als antwoord op een boze mama die zegt: ik ben niet blij hoor!)
- Mij pimpompulle, mij liefe-eesbeesje! (toen de eerste windpokken de kop op staken)
- Mij Noja, boetje émietje, papa Iko, mama A-ien. (de gezinsleden opsommend)
- Fikke mannetje (flinke mannetje: als Remi zijn papfles leegdrinkt)
- Boetje eetje laatje montje. (Broertje laat een scheetje met zijn mondje, toen Remi, net thuis en vijf dagen oud, zijn eerste boertje liet in Nora's bijzijn)
- ij, es, zee, akt, nee, tien (5, 6, 7, 8, 9, 10 - 1234 slaat ze altijd over, maar 1234 oetje fa papie zingt ze vlotjes)
- Pampanje, pampanje!!!! (Champagne, hmmm van wie zou ze dat hebben -  om misverstanden te vermijden, zij krijgt spuitwater met appelsap)
- Uune kak (Zo ne kak op zijn Gents = Zuu ne kak, als ze op 't potje geweest is)
- Mij ook mostet (vragend naar mosterd, waarbij de mama heel voorzichtig wat mosterd op haar bord deponeerde, die ze dan zonder verpinken naar binnen lepelde).
- Mah nee, mah ja (i.p.v. gewoon neen en ja als je haar een vraag stelt).
- Melk met psjjj psjjj (melk met cacaopoeder)
- Kaatje en Pamiel (Kaatje en Kamiel van Ketnet. Waarom ze wel Kaatje zegt en niet Kamiel is ons een raadsel)
- Neeeeeeeje deu dicht!! (als ze op het potje gaat MOET de deur dicht)

Weetjes:
- knuffeldier
- moedertje
- onderhandelaarster (mij patat ete, dan snoepje?)
- sneukelgat
- zot van haar kleine broertje, maar in den duik wel water in zijn oogskes gieten als ze samen in bad zitten.
- laat Remi geen seconde met rust maar o wee als hij per ongeluk eens tegen haar botst.
- zoentjesgever eerste klas
- verslaafd aan boekjes
- goede slaper
- papa en mama's kindje (juij!)
- eet alles waarvan wij denken "???????": mosterd, balsamicovinaigrette, feta, blauwe schimmelkaas, olijven, ansjovis, ...
- eet voor de rest wreed weinig.

't Is toch zo een lieveke, ook al is ze aan 't peuterpuberen.

1 opmerking:

  1. Lili eet ook graag de vreemdste dingen! Mosterd, vinaigrette, augurken (ze zou er een hele pot van kunnen leegeten, bizar zicht ook vind ik: zo'n kleutertje met een hele augurk in haar knuistje), zure uitjes, pikante sausjes, krijtjes, zand, blaadjes, vuiligheid uit de verluchtingsroosters van de trein... Maar puree, nee, daar walgt ze van :D

    BeantwoordenVerwijderen